ЗДО №6 (ясла-садок)
м. Кролевець, Сумська область

Проводимо загартування правильно

 

                                                                  Загартовуємо дошкільнят вдома правильно

 І. Вимоги до організації загартування вдома:

 •  кімната в якій здійснюється загартування повинна бути провітрена, здійснене вологе прибирання;

 • одяг дитини відповідає виду загартування, порі року.

 ІІ. При загартуванні необхідно керуватися принципами:

 • послідовність, послідовно, без різких змін знижують температуру повітря або води, полегшують одяг дитини, збільшують час перебування на сонці або у воді;

  • систематичність, суворо дотримуватися правил для вибраного виду загартування, не проводити його епізодично, щоб не заподіяти організму дитини серйозної шкоди;

 • урахування індивідуальних особливостей своєї дитини (чутливість дитини до холоду, спеки, вітру, вологості), врахування стану здоров’я свого малюка, загальний фізичний розвиток, особливості нервової системи;

 • загартовуючи процедури повинні проводитися на тлі позитивних емоцій.

 ІІІ. Види загартування:

 •  загальні – правильний режим дня, раціональне харчування, заняття фізичною культурою ;

 • спеціальні – загартування повітрям (повітряні ванни), сонцем (сонячні ванни), водою (водні процедури).

 

Повітряні ванни

 

• Види – повітряні ванни в кімнаті, прогулянка, сон на повітрі, повітряно-сонячні ванни на прогулянці;

 • Вимоги – проводяться на вулиці в сухому, захищеному від вітру місці на рівному майданчику, одяг полегшений (трусики, тапочки, панамки );

 • Тривалість – від 5-10 хв. до 30 хв. на дит.майданчику, а в кімнаті 6-10 хв.

 • t0 повітря – в  кімнаті від 180С поступово, знижуючи на 10С через 3-4 дні до 140С

 

 Водні процедури

 

• Види – обтирання, обливання, купання;

 ОБТИРАННЯ – проводиться змоченою у воді рукавичкою, зшитою з не дуже м’якої тканини; обтирання починають з рук, потім обтирають шию, груди, живіт, спину, ноги, а потім розтирають рушником від периферії до центру (за рухом крові);

 • Вимоги –  до початку процедури щоб не було ознобу;

 • t0 води – початкова від +320С,  через 2-3 дні знижувати  на 10С  й доводити до + 220С влітку та + 240С взимку.

 ОБЛИВАННЯ – проводять під душем або з лійки;

 • Вимоги – висота падіння води під час обливання 40-50 см,  обливається спина, потім груди, живіт, після чого правий і лівий боки, перебування під струменем води 20-40 сек., після обливання необхідно розтерти тіло сухим рушником і швидко одягнутися; проводиться перед обідом або після денного сну;

 • t0 води – від +320С,  через 3-4  дні знижувати  на 10С  й доводити до + 220С; взимку знижується через 4-6 днів

 ОБЛИВАННЯ НІГ – зменшує потіння ніг, зміцнює м’язи та зв’язки стопи, запобігає розвиткові плоскостопості;

 • t0 води – початкова  від + 200С через 3-4  дні знижувати  на 10С  й доводити до + 18 0С +160С;

 КУПАННЯ – проводиться влітку у водоймах

 • Вимоги – купати один раз на день, не купати натщесерце, або через 1-1,5 год. після їжі; не купають спітнілих, охолоджених дітей; у разі виникнення ознобу дитину негайно вивести на берег; перевагу надавати водоймам з проточною водою; до і після купання бажано проводити фізичні вправи• t0 води – від  + 220С, а • t0 повітря – від  + 260С.

 

Сонячні процедури

 

• Вимоги – сонячні процедури приймаються на простирадлі постеленому на піску, голова дитини покрита панамою, або хустиною, спочатку опромінюють спину, потім бік, передню поверхню тіла, другий бік; оптимальний час з 8 до 11 години ранку, з 16 до 18 години ввечері, закінчувати потрібно водними процедурами;не загоряти під сильним вітром; уникати сильного опромінення голови; не дозволяти дитині  перебувати в повній нерухомості під час загорання

 • Тривалість – віз 3-4 хв. до 40-50 хв.

 • t0 повітря – від  + 260С.

                               Ефективність ранкової гімнастики в житті дошкільників

       Ранкова гігієнічна гімнастика має особливе значення під час переходу організму людини від стану сну до бадьорості, здатності підвищення тонусу нервової та м'язової систем, працездатності, її потрібно виконувати кожного дня всім дітям.

Користь ранкової зарядки незаперечна, навіть якщо на неї зовсім не вистачає часу. Мудрі древні китайці стверджували, що навіть десятихвилинна ранкова зарядка приносить таку ж користь, що і півгодинне денне тренування.

Роблячи вранці зарядку, ми тим самим посилаємо організму сигнал прокинутися і підбадьоритися. І це допомагає йому краще реагувати на різні психічні і фізичні зовнішні подразники протягом дня.

Всі ми з дитинства знаємо, що добре і корисно починати свій день із зарядки. Саме слово «зарядка» вже пояснює, чому – ми заряджаємося енергією, якої повинно вистачити на весь день. Ранкова зарядка дозволяє остаточно прокинутися, розбудити м'язи, доставити порцію кисню «на сніданок» до всіх клітинках тіла, саме тому після неї таке приємне відчуття включеності в день. Ранкова зарядка для дітей ще більш важлива, ніж для дорослих. У малюка, крім свого основного призначення, регулярні вправи ще виконують педагогічні функції.

Ранкова зарядка для дітей має важливе організаційне значення. Це ритуал, який проводиться кожного ранку, структурує день. Це правильний, гарний початок ранку, який налаштовує на активне, плідне проведення часу не тільки дитини, але і її батьків. Погодьтеся, якщо батьки спроможні організувати своїй дитині щоденну зарядку, то навряд чи вони допустять, щоб увесь інший день він просидів біля телевізора. Ранкова зарядка - це частина режиму дня, а для нормального розвитку дитини режим дня украй важливий.

Щоденні фізичні вправи привчають малюка піклуватися про своє здоров'я, ставитися з дитинства з повагою до потреб свого організму. Згодом це вбереже його від безлічі саморуйнівних дій. Людина, яку з дитинства вчили бережливого ставлення до свого здоров'я, не почне палити в 13 років і з великою ймовірністю не захоче пробувати ні алкоголь, ні наркотики, тому що з раннього дитинства він знає цінність здоров'я – його навчили про це думати.

Ранкова зарядка для дітей, якщо вона проведена правильно, створить у дитини хороший настрій, дасть йому не тільки оздоровчий, але й позитивний заряд на весь день. У якій формі проводити зарядку, не надто важливо. Це можуть бути заняття з ушу для дітей, а може бути просто розминка з мамою під веселий ролик на Ютубі, має значення лише те, щоб вона подобалася дитині.

/Files/images/novini/IMG_5961.JPG

Тут доречно згадати ще про один чинник ранкової зарядки для дітей. При регулярності вона розвиває наполегливість, і дає поняття необхідності. Дитина розуміє, що є речі, які необхідно робити для того, щоб жити нормальним життям: чистити зуби, умиватися, зачісуватися, робити зарядку. Діти, виховані з поняттям необхідності, згодом більш впорядковані. Вони акуратні і добросовісні по відношенню до своїх обов'язків.

  • Дитяча лінія 116 111 або 0800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 800

  • 500 335;

  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

  • Уповноважений Президента України з прав дитини 0 800 213 103;

  • Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

  • Національна поліція України 102.

Логін: *

Пароль: *